محصولات مرتبط
استودیو بایوور با انتشار بازی Dragon Age Inquisition در سال 2014، یکی از وسیعترین عناوین نقشآفرینی جهانباز را ارائه کرد که امکان گردش و انجام ماموریتها بهصورت آزاد وجود داشت. کارگردان بازی جدید دراگون ایج در گفتگو با IGN اعلام کرده که به دلیل روایت یک داستان یکپارچه، قید یک دنیای جهانباز را زدهاند و تصمیم گرفتهاند تا بازی Dragon Age: The Veilguard حالت مرحلهای داشته باشد.
کورین بوش، کارگردان دراگون ایج: ویلگارد در مصاحبه تازهای به مرحلهای بودن بازی جدید اشاره کرد. او گفته است که تمامی مکانها و محتوای بازی با دست و با زحمت بسیار زیاد طراحی شده است و نمیخواهند یک جهان وسیع و آزاد با محتوای تکراری داشته باشند. هر چند مرحلههای بازی خطی نیستند و بازیکننده میتواند محیط را آزادانه جستجو و محتوای جانبی را دنبال کند و داستان را به میل خود پیش ببرد.
کارگردان Dragon Age: The Veilguard در مورد نبود دنیای آزاد و باز گفت: «معتقدیم که تنها به این شکل میتوان بهترین تجربهی روایی را داشت، تجربهای لحظه به لحظه. اگرچه این مرحلهها کاملا بسته نیستند و یک سری از آنها امکان گردش و جستجو را فراهم میکنند. مثل مسیرهای اضافه، رمز و راز، ایستراگ، محتوای جانبی و … در نتیجه بازی مرحلهای است، اما مراحل، بسته نیستند.»
با توجه به اینکه بازی دراگون ایج: ویلگارد مرحلهای است و خبری از دنیای آزاد نیست، سؤال بزرگی پیش میآید. ماموریتهای فرعی قرار است چطور به بازیکننده اهدا شوند؟ کارگردان در پاسخ گفته است که ماموریتهای فرعی ریز و درشت طراحی شده که بازیکننده در طی مسیر با آنها مواجه میشود. وی در این مورد گفت: «بعضی از آنها بهخصوص ماموریتهای فرعی که مرتبط با یارهای بازیکن هستند، کاملا دستچین شدهاند. باید دقت کنید که شما همراه یارهایتان یک مسیر را طی میکنید.»
کورین بوش در پایان گفت: «جدا از ماموریتهای فرعی مرتبط با یارهایتان، یک سری ماموریتهای دیگر مثل پیدا کردن اعضای گمشده یک خانواده هم وجود دارد. باید به دنبال سرنخها بگردید و راهحلی برای پیدا کردن آنها پیدا کنید. رویکرد ما طراحی دستی و دستچین کردن ماموریتهای فرعی است.» به عبارت دیگر تکتک ماموریتها با انگیزه و هدف خاصی طراحی شدهاند و اینطور نیست که یک ماموریت در نهایت صرفاً یک آیتم اضافه به شما بدهد؛ بلکه طراحهای روایی، تلاش زیادی برای سرگرم کردن بازیکن کردهاند.
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید